Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
czwartek, 28 listopada 2024 02:47
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Trzeci pas autostrady

Ostatnimi czasy niemal codziennie odcinek autostrady A4 i A18 między granicą państwa a Wrocławiem staje w korku. Dziś, choć odległe, to jednak pojawiło się światełko w tunelu. Ministerstwo Infrastruktury podało informację o przeznaczeniu środków na prace przygotowawcze do budowy trzeciego pasa autostrady.
Trzeci pas autostrady

Minister Infrastruktury zatwierdził do realizacji 12 programów inwestycji dla zadań drogowych, których łączny koszt to ok. 120 mln zł. Są to zadania związane z budową i rozbudową odcinków autostrad (m.in. budową węzła) i dróg ekspresowych, budową przepustu na drodze krajowej, a także poprawą bezpieczeństwa uczestników ruchu poprzez budowę chodników i sygnalizacji świetlnej.

Zadania te będą realizowane w województwach: dolnośląskim, opolskim, małopolskim, podkarpackim, lubelskim, łódzkim i zachodniopomorskim.

W województwie dolnośląskim prace obejmą rozbudowę odcinków autostrady A4 Wrocław – Krzyżowa i A18 Krzyżowa – Golnice. Zakończenie Etapu I, czyli procesu przygotowawczego w województwie dolnośląskim zaplanowano na rok 2020. Program dotyczy prac przygotowawczych, w ramach których planowane jest dokończenie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wykonanie koncepcji programowej oraz nabycie nieruchomości.

Inwestycja przewiduje rozbudowę 108,1 km autostrady A4 i A18 celem dostosowania ich do wymaganych parametrów techniczno-budowlanych dla autostrady. Dobudowany zostanie trzeci pas ruchu na odcinku od Krzywej do Wrocławia, dobudowane zostaną pasy awaryjne i przebudowane węzły autostradowe na odcinku Krzyżowa - Bielany Wrocławskie. Celem inwestycji jest usprawnienie komunikacji tranzytowej na trasie Wrocław - zachodnia granica państwa, zwiększenie przepustowości w punktach węzłowych poprzez ich przebudowę, dostosowanie drogi do obowiązujących norm, jakim powinny odpowiadać autostrady oraz uzyskanie lepszej segregacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Teo 21.06.2018 22:41
Dlaczego o tym nie pomyślano jak zrywano płyty Hitlera i lano świeżą nawierzchnię betonową??? Przecież wiadomo było że ruch będzie coraz większy tym bardziej że stykają się A 18 i A 4. Teraz znowu rycie ,przebudowa wiaduktów i mostów,korki,budowa od nowa skrzyżowań!! Jednym słowem dziadostwo i polskie myślenie!!!!

gosciu 21.06.2018 08:15
Z jednej strony super, że autostrada będzie tak naprawdę autostradą z drugiej strony wiąże się to z tym, że jako iż będzie to prawdziwa autostrada to wprowadzą za nią opłaty z czego już nie będziemy tak zadowoleni.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
manukultura
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama