Od ponad dwóch lat temat jakości świadczonych usług przez lubańską pocztę powraca jak bumerang.
Trzeba pamiętać, że lubańska placówka Poczty Polskiej świadczy usługi dla mieszkańców całego powiatu lubańskiego. I choć na problemy z pocztą skarżyli się mieszkańcy tak samego Lubania, jak i innych miejscowości, to trzeba przyznać, że od początku w mieście było lepiej. Nie zmienia to faktu, że większość z mieszkańców poniosła większe bądź mniejsze koszty i konsekwencje niedoręczonej lub doręczonej ze sporym opóźnieniem korespondencji.
Pod koniec 2022 roku skala szkodliwej działalności lubańskiej poczty osiągnęła chyba punkt krytyczny, bo tematem zainteresowała się Prokuratura Rejonowa w Lubaniu i wszczęła postepowanie, które obecnie prowadzi Prokuratura Okręgowa w Jeleniej Górze. Prokuratura bada działalność lubańskiej placówki od 2018 roku i prowadzi śledztwo w sprawie m.in. ukrywania i usuwania korespondencji (postępowanie toczy się w sprawie o czyny z art. 276 kk, 268 § 1 kk, 270 § 1 kk oraz 284 § 1 kk) Przesłuchano kilkudziesięciu świadków, a tylko do końca lipca zgłosiło się stu pokrzywdzonych.
Śledztwo Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze i Komendy Powiatowej Policji w Lubaniu pozostaje w toku. Aktualnie postępowanie toczy się w sprawie, do chwili obecnej nikomu nie przedstawiono zarzutów. - powiedział dla eluban.pl prokurator Tomasz Czułowski, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze.
Problemy lubańskiej placówki dostrzegła też Poczta Polska, która w czerwcu rozpoczęła w Lubaniu program naprawczy i jak informuje - odnotowuje poprawę. W listopadzie Poczta Polska odnotowała tylko jedną - uznaną za zasadną - skargę, gdzie od początku roku takich skarg było 36. Plan naprawczy jest wdrażany i swoim zakresem obejmuje również zatrudnienie pracowników.
Istotnie praca UP Lubań Śląski 1 została objęta programem naprawczym, który obejmował m.in. wzmocnienie kadrowe Służby Doręczeń, zmiany w organizacji pracy służby doręczeń oraz obsługi interwencji zgłaszanych przez klientów tej placówki. W lipcu i sierpniu zatrudnionych zostało 2 pracowników w ramach umów zleceń. Obecnie, jesteśmy na etapie zatrudniania pracownika na etat.
Wprowadzone zmiany organizacyjne w funkcjonowaniu Służby Doręczeń i nadzoru nad pracownikami tej służby spowodowały znaczące zmniejszenie zaległości, jakie pozostają w placówce. - czytamy w odpowiedzi Biura Prasowego Poczty Polskiej na nasze pytania.
Jednocześnie mieszkańcy niezmiennie sygnalizują, że nie za wiele się zmieniło.
- Wspaniale piękny pakunek dziś dotarł - nie wiadomo czy śmiać się, czy płakać - dotarł niemiecki mandat - trzecie wezwanie...
Z kolei inny czytelnik informuje - Wczoraj (14.12.2023) dotarła poczta z trzech tygodni, jak na Pocztę Polską to jest bardzo dobrze!
W mediach społecznościowych też nie brakuje dyskusji o lubańskiej poczcie:
Witam, wie ktoś jak można poruszyć naszą pocztę? Dostaje raz na miesiąc stertę listów, teraz od 2 miesięcy nie było nikogo, złożyłem skargę na stronie, interweniowałem u kierowniczki poczty, zapewniała, że już wszystko będzie jak trzeba, niestety nadal bez zmian, a dość często dostaje się pocztę na którą trzeba odpowiedzieć w określonym terminie albo po prostu ważne listy. Nie mam już pomysłu na nich... - czytamy na facebookowej grupie Spotted: Lubań
Skoro Poczta Polska zapewnia, że jest lepiej, a mieszkańcy, zresztą licznie, mają zupełnie inne zdanie, to pytamy - jak to jest z tymi listami? Czy korespondencja dociera do Was na czas? Czy przez ostatnie kilka miesięcy odczuliście poprawę? Wypełnijcie ankietę poniżej
Napisz komentarz
Komentarze